Nahajate se:
Znani rezultati ankete o prometu v občini Grosuplje
Znani rezultati ankete o prometu v občini Grosuplje
28. 11. 2024
169
V sklopu priprave OCPS Grosuplje je bila izvedena tudi spletna anketa o prometu, preko katere smo preverjali, predvsem, kakšne so vaše potovalne navade in pogled na razvoj prometa. Preverili smo tudi podporo posameznim že izvedenim ali predvidenim ukrepom. Prejeli smo 450 izpolnjenih anket, ki so pokazale naslednje …
Velik del anketirancev enkrat ali večkrat tedensko obišče trgovine v okolici doma, zelo pogosto pa tudi trgovine ali storitve na obrobju občine. Zelo pogost je tudi obisk Ljubljane in središča občine Grosuplje. Zanimivo je, da se v Škofljico ali Ivančno Gorico večina odpravi redkeje, in sicer nekajkrat leto ali sploh ne.
Graf1: Kako pogosto obiskujete naslednje lokacije v občini Grosuplje?
Na večino lokacij in dejavnosti anketiranci potujejo z avtomobilom, kar je v primeru daljših razdalj tudi povsem razumljivo. Aktivneje (peš, s kolesom, e-skirojem, e-kolesom) se odpravijo na rekreacijo, dobra tretjina aktivno potuje tudi v središče občine, petina pot aktivno opravi tudi do trgovin ali storitev v okolici doma. Središče občine in trgovine ali storitve, ki so na razdalji obvladljivi za hojo in kolesarjenje (2km), na ta način obišče kar nekaj anketiranih. Javni potniški promet se najbolj uporablja za pot v šolo (25 %, pri tem 18 % z avtobusom in 7 % z vlakom) in za pot v Ljubljano (13 %, 6 % z avtobusom in 7 % z vlakom). V šolo se aktivno odpravi le 17 % anketiranih, čeprav na primerni razdalji (do 2 km) živi skoraj tretjina anketiranih. Aktivno se v službo poda 9 % anketiranih (polovica peš, polovica s kolesom), dobre povezave z javnim potniškim prometom pa izkoristi 10% anketiranih.
Graf 2: Kako dolga je vaša pot od doma do …
Anketa je tudi pokazala, da je velik interes, da se v občini Grosuplje izboljšajo pogoji za kolesarjenje (82%), spodbujajo različni načini potovanj (peš, s kolesom, v sopotništvu, z jpp) ter izvaja ozaveščanje o pomenu trajnostne mobilnosti. Anketiranci se v veliki meri strinjajo oz. popolnoma strinjajo, da je treba v občini izboljšati javni potniški promet, oziroma linije in frekvence (80 %) ter pogoje za hojo (78 %). Dobri dve tretjini (64 %) podpira uvedbo dodatnih peš con, dobra tretjina podpira tudi zmanjšanje hitrosti avtomobilskega prometa, s čimer pa se ne strinja skoraj polovica (47 %) anketirancev. Zanimivo je, da se več kot dve tretjini (74 %) anketirancev strinja oz. popolnoma strinja, da je treba s širitvijo in/ali gradnjo novih cest omogočiti hitrejše potovanje z avtomobilom, kar je z vidika varnosti in udobja pešcev, kolesarjev ter omejenega prostora lahko kontradiktorno z rezultati zgornjih trditev.
Kaj upoštevati pri načrtovanju prometa?
Vprašanje, katere vrednote se vam zdijo najpomembnejše, ko govorimo o načrtovanju prometa, je pokazalo, da je pri načrtovanju prometa anketiranim najbolj pomembna varnost ljudi. Tej sledijo boljši pogoji za hojo in kolesarjenje ter uporabo javnega potniškega prometa, tudi na račun omejevanja avtomobilov. Pomembno je tudi zdravje ljudi, varovanje okolja in prostor po meri človeka, šele na sedmem mestu se pojavi zagotovitev boljših pogojev za avtomobile. Najmanj glasov je prejel status quo – torej, da naj načrtovanje prometa poteka tako kot do sedaj in brez večjih sprememb v pristopu.
V anketi so bili podani nekateri hipotetični ukrepi, večina je bila deležna večinske podpore. Anketiranci bi z 82 % podporo najbolj podprli širitve kolesarskih povezav in površin za pešce, sledi vzpostavitev sistema obvoznih cest in obvoznice (81 %) ter vzpostavitev dodatnih linij JPP in pogostejših voženj prevoza na klic (80 %). Malo manj, a še vedno več kot polovica anketiranih podpira zaprtje Kolodvorske ulice za motorni promet (59 %), je pa slednji ukrep prejel tudi največ nasprotnih mnenj, pri čemer jih več kot petina ukrepa ne bi podprlo.
Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije