Kako bo videti prenovljena železniška postaja Grosuplje?
Že to pomlad pričnemo z gradnjo nove parkirne hiše P + R Grosuplje, ki bo pomenila nov velik korak v smeri spodbujanja uporabe javnega potniškega prometa, v smeri spodbujanja trajnostne mobilnosti. Nastala bo na parkirišču pri občini oz. poleg avtobusne in železniške postaje v Grosupljem. V parkirni hiši bo za namen parkiranja P+R zagotovljenih 161 parkirnih mest, vse skupaj jih bo 222. Parkirna hiša bo omogočala tudi polnjenje električnih vozil, zaprta kolesarnica za 40 koles ob njej pa tudi polnjenje električnih koles.
Svoje vozilo bomo tako lahko parkirali v parkirni hiši in se naprej proti Ljubljani odpeljali z avtobusom ali z vlakom. Da bo tudi vožnja z vlakom postala prijaznejša, se nam v Grosupljem obeta tudi celovita prenova železniške postaje. Z njo se bo pričelo že to jesen.
Ravno v teh dneh, natančneje 11. aprila 2019, pa nam je Ministrstvo za infrastrukturo na svoji facebook strani postreglo tudi s fotografijami, kako bo prenovljena železniška postaja videti.
Predvidena je gradnja novih tirov, otočnih peronov in ureditev postajnega poslopja s parkiriščem ter ostalimi pripadajočimi površinami na območju železniške postaje. Zgradila se bosta tudi dva podhoda. Prvi bo povezoval ne samo perone, ampak tudi Taborsko in Industrijsko cesto, prehod bo tako možen preko cele železniške postaje. Kjer je zdaj urejeno začasno prečkanje pešcev in kolesarjev proti Sončnim dvorom, na območju starega nivojskega prehoda, pa bo nastal drugi podhod, namenjen pešcem in kolesarjem.
Pred nekaj meseci smo predali svojemu namenu popolnoma nov nadvoz Brezje proti Sončnim dvorom, sedaj pa se bo, v sklopu prenove železniške postaje, že porušil obstoječi nadvoz Motvoz proti Ponovi vasi, ki danes predstavlja ozko grlo, in zgradil nov, širši, da bo tudi ta varen za največja vozila, pa tudi za pešce in kolesarje.
Vse to pa pravzaprav predstavlja tudi začetek urejanja centra mesta. Dobili bomo pešcono, današnja enosmerna Kolodvorska cesta, kjer se bo prijetno zadrževati in srečevati s someščani, soobčani in drugimi, ki bo lepo povezovala trga pred železniško postajo Grosuplje in Mestno knjižnico Grosuplje.
Ob robu naj še povemo, da je 12. 4. 2019 na železniško postajo Kočevje prispel prvi tovorni vlak po obnovljeni t. i. kočevski progi. To je prvi vlak po desetih letih, odkar je bil železniški promet do Kočevja povsem opuščen.
Direkcija RS za infrastrukturo je namreč konec preteklega leta zaključila z gradbenimi deli na železniškem odseku Ribnica–Kočevje, s čimer je v gradbenem smislu zaključena obnova celotnega 49 km dolgega odseka od Grosupljega do Kočevja. Vendar pa na progi poteka še zamenjava in posodobitev signalno varnostnih in telekomunikacijskih naprav ter ureditev in zavarovanje nivojskih prehodov, zato se bo z uvedbo potniškega prometa še počakalo. Ta dela bodo zaključena v sredini leta 2020, s tem pa bo na železniški progi Grosuplje–Kočevje po skoraj 50 letih omogočena ponovna uvedba rednega potniškega prometa do Kočevja.
Vir fotografij: Facebook stran Ministrstva za infrastrukturo