Evropski dan jezikov na Osnovni šoli Brinje Grosuplje
Več jezikov znaš, več veljaš… Ta pregovor znamo tako malo starejši kot vi mlajši. Ko si starejši, ga bolje razumeš, mlajši pa ga že zelo zgodaj doživljajo kot nekaj vsakdanjega, saj se tuji jeziki v tem vedno bolj multikulturnem prostoru ves čas vrtijo okoli nas. To da na naši šoli jezikom dajemo velik pomen zagotovo dokazujejo tudi naši mednarodni projekti. Letos so kar trije – spet poteka izmenjava s Francijo, učenci bodo sodelovali v Erasmus projektu KA2 M@kers, učitelji pa se bomo izobraževali v Erasmus projektu KA1.
V petek 27. septembra pa smo poskrbeli, da se je jezikovno »dogajalo« skoraj vsem na šoli in govorilo se je res v številnih jezikih. Učencem 7., 8. in 9. razreda smo pripravili dan dejavnosti na temo »jeziki«. Pripravili smo pravo jezikovno tržnico, kjer so se predstavili slovanski, romanski in germanski jeziki, pobliže pa smo spoznali še en jezik – znakovni jezik, jezik gluhih in naglušnih. Ravno ta se je izkazal kot najbolj zanimiv za naše učence, saj je bila večini ta znakovna govorica nekaj popolnoma novega.
Na šoli smo gostili kar 15 zunanjih sodelavcev in naj se na tem mestu tudi javno zahvalimo Goethe Inštitutu, Francoskemu inštitutu ter Filozofski fakulteti Ljubljana, ki je k nam poslala kar ekipo 10 študentov slavistike. Vsi so se prijazno odzvali našemu vabilu, pripravili so zanimive in zelo raznolike delavnice, na koncu pa smo še izmenjali izkušnje ob dobrem kosilu iz naše brinjske kuhinje.
Potekalo je res mnogo različnih delavnic (znakovni jezik, nemščina, francoščina, španščina, angleščina, kitajščina, hrvaščina, srbščina, makedonščina, češčina, slovanščina, poljščina, albanščina, recepti tujih kultur, možganska telovadba) med katerimi so krožili naši učenci in tudi učitelji. Lahko so si ogledali jezikovno tržnico in reševali kviz o različnih jezikih, neznane besede pa spretno iskali po svetovnem spletu.
Septembra smo razpisali natečaj za šolski LOGO DNEVA JEZIKOV in naši otroci so se ponovno izkazali kot zelo ustvarjalni. Kar nekaj jih je sodelovalo s svojim prispevkov in komisija je kar težko izbrala kateri bi bil najboljši, vsi sodelujoči pa so bili nagrajeni.
Take raznolikosti jezikov pri nas ni vsak dan in izkušnja je bila za vse zelo dragocena. Uživali so učenci, pa tudi učitelji, ki smo videli, da je tak način učenja nekaj kar vsi potrebujemo in kar nas vse zelo bogati.
Sabina Kavšek, OŠ Brinje Grosuplje