Socialna opora, izobraževanje in vzajemnost na OŠ Šmarje - Sap v času epidemije
Preizkušnja vzdrževanja socialne distance v času epidemije, ko je druženje kot oblika socialne opore mogoče le na medmrežju, prizorišče povezovanja in družabnega dogajanja pa so (v urbanih soseskah) postali predvsem balkoni, je svoj glasen pečat pustila tudi v šolstvu. Šola je kot stičišče znanj in socializacijski prostor, nekoč svoboden vseh virusnih omejitev, svoje delovanje čez noč preselila v sfero zasebnih domov. V učni proces so danes bolj kot prej vključeni starši, vsa gospodinjstva pa na vrh nakupovalnega seznama namesto bombic za nalivno pero umeščajo zmogljivo tehnično opremo in posodobljeno hitrost hišnega interneta, brez katerih pouk ni več mogoč.
V izrednih razmerah epidemije ostajajo temeljne usmeritve delovanja na Osnovni šoli Šmarje - Sap nespremenjene, a premišljeno prilagojene. Naloga zagotavljanja kakovostne splošne izobrazbe vsem učencem v času pouka na daljavo s seboj nosi nujnost zagotavljanja enakih možnosti; želja po spodbujanju samostojnosti in odgovornosti bolj kot prej opominja, da je učiteljeva avtoriteta omejena predvsem na pomoč učencem, ki morajo, če željo uspeti in če to zmorejo, sami ubrati ponujene poti; uspeh razvoja socialnih kompetenc se vsakodnevno izraža z učenčevimi zmožnostni (spletnega) sporazumevanja, pa tudi v načinu samorazkrivanja v primeru stiske.
Prednostna cilja Osnovne šole Šmarje - Sap sta v mesecih prilagojenega dela na daljavo že v prvem tednu postala predvsem vzdrževanje pogostega in neposrednega stika z učečo se populacijo ter nudenje socialne opore, ki jo poganjata vzajemnost in optimizem. Ob načrtovanju prilagojenega pouka smo tako zaposleni skupaj z vodstvom šole hitro prepoznali pomembnost skupnega načrtovanja in delovanja, ki kolektivu omogočata usklajeno delovno držo in medsebojno pomoč, učencu in staršu pa nudita jasno povratno informacijo. V duhu začrtanih prednosti smo prilagodili urnik pouka in s tem razbremenili ponekod 7-urni delovnik učenca, priskrbeli podatke o tehnični opremljenosti družin učencev in ukrepali skladno z izzidom – več učencev šole je v uporabo kmalu po zaprtju šole prejelo šolske računalnike. Ekipa učiteljev je zatem vzpostavila sistem spletnih učilnic, ki še danes zagotavljajo pregleden pouk z možnostjo ohranjanja neposrednega stika med učencem in učiteljem. Za vse, ki jim v času krize umanjkata slušna in vidna komponenta predavanj, smo v poplavi ponudnikov videokonferenc izbrali medij, ki nam kljub prepovedi združevanja v prostorih šole dopušča varno srečevanje »v oblakih«.
Odziv mladih uporabnikov je predvsem zaradi pomoči in podpore njihovih staršev izjemno dober, zato se koncu leta naproti kljub ocenjevanjem v mesecu maju podajamo optimistično razpoloženi. Veseli nas, da bomo šolsko leto vsaj z najmlajšimi in najstarejšimi generacijami zaključili tam, kjer so doma ustvarjalnost, vzajemnost in znanje.
Barbara Struna, OŠ Šmarje - Sap