Osnovna šola Brinje Grosuplje od marca do maja - od doma
Šola brez učencev in učiteljev je v času epidemije res pokazala, da je le in samo zgradba! Tista prava šola potrebuje vrvež, smeh, otroško razposajenost, vedoželjnost in vse kar sodi zraven, tudi šolski zvonec, pa šolski radio, pa knjižnico in športne dneve in še in še. Sredi marca se je torej naše ustaljeno delo povsem spremenilo, tako rekoč čez noč smo učenje in šolanje prestavili v digitalno okolje. Delo je gladko steklo – strokovni aktivi so se povezali in strnili moči in znanje, posredovali iztočnice za delo od doma, se povezali s starši in učenci in vzpostavili sistem dodatne strokovne pomoči na daljavo. Tesno smo sodelovali in še sodelujemo v rednih video srečanjih, na katerih iščemo najboljše načine učenja, ki ne bodo preobremenjevali učencev in staršev, pa vendarle zadostno in kvalitetno vodili učence skozi učni proces.
Seveda smo naleteli na številne zagate in težave, a iz tega smo se tudi veliko novega naučili. Dodobra smo vsi občani spoznali, da šola ni le hram učenosti, pač pa kraj srečevanj, druženja in vzgoje, odraščanja in zdrave tekmovalnosti. Zato smo že v prvem tednu, dveh, učencem in delavcem šole na spletni strani ponudili številne izzive ustvarjalnosti in mnogi pesniki in umetniki so se izkazali s svojimi izdelki na različnih področjih, še več pa jih pridno obiskuje našo digitalno knjižnico in filmoteko, sodeluje v natečajih in dnevih dejavnosti na daljavo. Kako pomembno je, da tudi v izrednih razmerah naši učenci lahko razvijajo svojo ustvarjalnost in ohranjajo stik z učitelji, šolo in sošolci! Prav zato smo mnogim učencem posodili računalniško opremo in s tem njim, pa tudi staršem, olajšali delo od doma.
Lahko rečem, da še vedno odkrivamo nove razsežnosti izobraževanja, in da v ustaljenih okoliščinah do trenutne usposobljenosti uporabe digitalne tehnologije verjetno ne bi prišli še kar nekaj let. V tem času pa smo se zelo hitro naučili uporabljati marsikatero aplikacijo in platformo, ki nam je omogočila medsebojno komunikacijo, ki je osnova za naše delo. Stik med delavci šole, učenci in starši – pa čeprav le na daljavo – je zelo pomemben. Mnogi, ki so govorili, da je IKT tehnologija v šoli nepotrebna, so sedaj spremenili svoje mnenje. A obenem smo v tem času še bolj jasno spoznali, kako pomembno vlogo ima učitelj v življenju učenca ali družine in kako nepogrešljivo je delovanje šole in vse, kar je z njo povezano za zadovoljno delo tako družin kot pedagoških delavcev. Spoznanje, v kako velikem obsegu šola sooblikuje naša življenja, je neprecenljivo lepa izkušnja te neprijetne 'korona' dobe. In da za digitalnim ekranom obstaja resnični svet morda malce pozabljenih vrednot, ki jim je ta poseben čas zopet dal pravo mesto: družina, spoštovanje, medsebojna pomoč med delavci šole in s starši, odgovorno opravljeno delo. Tudi svet izobraževanja je pridobil na vrednosti in spoštovanju.
Po neprecenljivi dvomesečni izkušnji verjamemo, da bomo zbrali številne dobre prakse ter se lotili priprav bolj sistemskega ravnanja v primeru ponovnih podobnih dogodkov.
A sedaj lahko rečem tole: z velikim veseljem ponovno odpiramo šolska vrata! Brinjska šola ima telo – a srce in duša prideta z učenci! Na nove razmere se bomo temeljito pripravili in upoštevali predpisana navodila. Skupaj nam uspe!
Vodstvo šole