Javna razprava SDOPN 2 Občine Grosuplje za območje nove podružnične šole Polica
Javna razprava Sprememb in dopolnitev Občinskega prostorskega načrta 2 Občine Grosuplje za območje nove podružnične šole Polica je potekala v sredo, 6. maja 2015, v dvorani Družbenega doma Grosuplje. Zainteresirani javnosti so ga predstavili vodja urada za prostor Občine Grosuplje Miha Simončič s sodelavko Mojco Lovšin in izdelovalka SDOPN 2 Manca Jug iz podjetja Locus.
Občinski prostorski načrt (OPN) Občine Grosuplje je stopil v veljavo 13. 2. 2013. V obdobju priprave OPN se je izdelal urbanistični načrt za naselje Polica, v katerem so bile variantno obravnavane lokacije za novo Podružnično šolo Polica, katere pa v sprejeti OPN, ki je stopil v veljavo 13. 2. 2014, niso umeščene.
Občina je zato pričela s spremembami in dopolnitvami Občinskega prostorskega načrta Občine Grosuplje (SDOPN 1), ki vključuje tudi pobudo občine za spremembo osnovne namenske rabe za novo lokacijo Podružnične šole Polica.
Tekom postopka SDOPN 1 je občina pričela s pridobivanjem zemljišč za novo lokacijo šole. Ker pa je potreba po izgradnji nove šole strateškega pomena za občino in je v širšem družbenem interesu, se je občina odločila postopek spremembe namenske rabe prostora na predlaganem območju voditi v posebnem postopku sprememb in dopolnitev Občinskega prostorskega načrta Občine Grosuplje (SDOPN 2).
SDOPN 2 tako zajema samo območje podružnične šole. Gre za spremembo namenske rabe iz kmetijskega zemljišča v stavbna zemljišča, spreminjajo pa se tudi prostorsko izvedbeni pogoji za to območje.
Kar zadeva sam postopek SDOPN 2, se je le ta, kot že rečeno, pričel s sklepom župana, 23. 10. 2014. Občina je nato pripravila osnutek SDOPN 2, kar pomeni, da se je zrisala namenska raba za območje, ki je potrebno za to podružnično šolo, pripravili pa so se tudi podrobni prostorski izvedbeni pogoji, in ga posredovala nosilcem urejanja prostora v prva mnenja. V okviru teh prvih mnenj se je podala tudi vloga na Sektor za celovito presojo vplivov na okolje Agencije RS za okolje, da se izrazi, ali je potrebna tudi celovita presoja vplivov na okolje in s tem posledično priprava okoljskega poročila. Prejeli smo odločbo, da okoljskega poročila in te celovite presoje vplivov na okolje ni potrebno izdelati, kar je za samo časovnico izvedbe tega projekta pozitivno.
Nosilcem urejanja prostora je bila preko obrazložitev in utemeljitev v prostorskem aktu jasno izkazana potreba za postavitev nove podružnične šole. V tem dokumentu je bila prikazana analiza stanja, kar pomeni, da je bilo prikazano tako fizično stanje šole obeh objektov, kot tudi demografsko stanje tega območja in pa potrebe s prirastom otrok. Potrebe se bodo že naslednje šolsko leto izrazito povečale, kot kaže, pa bo v šolskem letu 2017/2018 potreben celo nov razred.
Občina je nato prejela vseh 23 mnenj nosilcev urejanja prostora, od katerih je bilo 6 takšnih, da so bile potrebne dodatne obrazložitve, dopolnitve oz. spremembe prostorskih ureditev. Na podlagi teh prvih mnenj so se izvedla intenzivna usklajevanja z nosilci urejanja prostora in se pripravile strokovne podlage za utemeljitev nujnosti posega oz. izvedbe na izbrani lokaciji. Sedaj smo v fazi javne razgrnitve, kjer se lahko tudi javnost seznani s spremembami in poda svoje pripombe.
Na podlagi podanih pripomb bo Občina zavzela stališča do pripomb in pripravila dopolnjen osnutek akta, ki bo nato šel v druga mnenja k vsem nosilcem urejanja prostora. Po pridobitvi pozitivnih mnenj s strani vseh nosilcev urejanja prostora, se bo akt podal v sprejem na občinskem svetu.
Na sami javni razgrnitvi na predlog akta ni bilo podanih pripomb oz. so same pripombe že izražale stališča v samem aktu.