Občina Grosuplje je pristopila k izdelavi Celostne prometne strategije
Občina Grosuplje je pristopila k izdelavi Celostne prometne strategije (v nadaljevanju CPS). Direktor občinske uprave Občine Grosuplje mag. Dušan Hočevar in direktor izbranega izvajalca Harpha Sea, d.o.o. Koper Aljoša Žerjal sta konec maja 2016 podpisala pogodbo o izdelavi celostne prometne strategije v občini Grosuplje. Gre za izdelavo strateškega dokumenta, s katerim Občina oriše svojo vizijo in cilje na področju prometa ter učinkovito zaporedje ukrepov, ki ji med uresničevanjem pomagajo doseči celostne spremembe in posledično višjo kakovost bivanja.
FAZE PRIPRAVE CPS
Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, prednostne osi št. 4: Trajnostna raba in proizvodnja energije in pametna omrežja, prednostne naložbe št. 4.4: Spodbujanje nizkoogljičnih strategij za vse vrste območij, zlasti za urbana območja, vključno s spodbujanjem trajnostne multimodalne urbane mobilnosti in ustreznimi omilitvenimi prilagoditvenimi ukrepi v okviru specifičnega cilja Razvoj urbane mobilnosti za izboljšanje kakovosti zraka v mestih.
Dokument bo upošteval in nadgrajeval obstoječe strateške dokumente mesta, občine, regije in trenutne načrtovalske prakse in rešitve. Gre za nov način razmišljanja o načrtovanju prometnih ureditev, ki pomenijo korak k bolj celostnemu in trajnostnemu načrtovanju prometa v občini. S sprejetjem namere, da izdela CPS, se je Občina Grosuplje odzvala na potrebo po spremenjenem konceptu načrtovanja mobilnosti. Izdelan dokument je nujno potreben, saj je z njim povezano črpanje evropskih sredstev za izvajanje ukrepov (npr. vzpostavitev in ureditev kolesarskih in peš povezav, večja prometna varnost otrok, boljša povezanost z ostalimi naselji,…).
Z izdelavo CPS bo občina naredila korak naprej od običajnega prometnega planiranja. Izdelava CPS se namreč začne z analizo, kaj želi občina doseči, in šele na podlagi nje se določijo ukrepi za doseganje zastavljenih ciljev. Pri njihovem izboru se najprej preveri potencial mehkih ukrepov, ki ne vključujejo gradnje (zmanjšanje povpraševanja in sprememba načinov prevoza, učinkovitejša raba prometnic…). Šele v primeru, da ti ukrepi ne rešijo težav, se iščejo infrastrukturne rešitve.
Skladno z minimalnimi standardi za izdelavo celostnih prometnih strategij, ki jih je z javnim razpisom opredelilo Ministrstvo za infrastrukturo, bodo v okviru posameznega koraka izdelave dokumenta izvedene naslednje aktivnosti:
• Ustanovitev delovne skupine za izdelavo celostne prometne strategije;
• Analiza obstoječega stanja;
• Vključevanje javnosti;
• Opredelitev vizije in prioritet;
• Izbira ukrepov;
• Načrtovanje izvajanja celostne prometne strategije;
• Vzpostavitev nadzora;
• Sprejem celostne prometne strategije;
• Objava sprejete celostne prometne strategije.
Vljudno vas vabimo, da se udeležite javnih razprav (lokacije in termini bodo objavljeni na spletni strani občine Grosuplje), ki bodo organizirane za občane, in s svojimi predlogi in pobudami sooblikujete bolj prijazno okolje za vse nas.
»Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Kohezijskega sklada.«